Det svenska premiumvarumärket med hållbara outdoorkläder för barn, Isbjörn of Sweden, förstärker e-handelslaget. De plockar nämligen in kommunikationsspecialisten Emi Svedberg som ny Content Creator.
I rollen ska hon bland annat ansvara för innehåll och copywriting för Isbjörns alla digitala och sociala kanaler. Helt enkelt driva och förmedla varumärkets budskap.
Isbjörns onlinepublik växer snabbt och företaget är i en expansiv fas. Jag ser fram emot att optimera vår digitala kommunikation i alla onlinekanaler och att jobba med våra retailpartners, kommenterar Emi Svedberg nya uppdraget.
Hon har tidigare jobbat för såväl Icaniwill och dryckesvarumärket Celsius, samt studerat visuell kommunikation på Fotoskolan i Stockholm. Därefter blev tillväxtbyrån Porobic Group nästa steg, innan hon nu alltså tog klivet till Isbjörn.
Att ha ett starkt e-handelsteam som skapar engagerande och kreativa strategier är en enormt stor del av vår digitala sälj- och marknadsföringsplan. Genom attt jobba nära med både e-handels- och säljteamet kommer Emi att bidra med en ny dimension och hjälpa oss att fortsätta bygga kärnkompetens inom våra växande team, säger Maria Frykman, vd på Isbjörn of Sweden och fortsätter:
Det digitala landskapet förändras snabbt och att kunna anpassa sig snabbt, för att bli en del av nya digitala kanaler är avgörande för Isbjörns framtida framgångar.
Isbjörn of Sweden omsatte 30 miljoner kronor och gjorde en vinst på 1,8 miljoner under 2021. De förvärvades i år av Online Brands Nordic.