Bolaget rapporterar om ett händelserikt 2023.
Johanna Johnson startade sin Youtube-kanal 2016. Idag har kanalen nästan 52 000 prenumeranter och influencern har även lockat till sig stora följarskaror på Instagram och Tiktok. Förutom innehåll som rör mode, smink och livsstil, är hon också en populär influencer inom golf-sporten. 2022 startade hon ännu en kanal, Jo golf, som hamnade på fjärde plats i Maktbarometern: sport, i kategorin golf.
Nu har bokslutet för influencerns bolag landat i kommentarerna går det att läsa att golfprofilen haft ett händelserikt år.
Närmar sig två miljoner
Förutom flertalet resor, en ny tränare, flertalet videor och ett deltagande i både EA sports event i Västerås och ett “Tea party” med temat “Hur vi kan få flickor att fortsätta spela golf”, har intäkterna för samarbeten ökat.
Nettoomsättningen steg från 1,5 miljoner kronor till 1,8 miljoner kronor. Samtidigt ökade personalkostnaderna i samband med att Johanna Johnson började arbeta kontinuerligt med sin filmare Gustav Eriksson. Något som gjorde att vinsten gjorde en något mindre ökning, från 276 000 kronor till nära 278 000 tusen kronor.
Bolaget gör en utdelning på 250 000 kronor.