ANNONS

Hon är bäst i Sverige på kundservice: "Gör det lilla extra"

Amanda Persson, Customer Care Agent på Clas Ohlson, prisas för sitt arbete

Prisas för sitt arbete hos detaljhandelsjätten.

ANNONS

Vem är Sveriges bästa kundservicemedarbetare? Det har Brilliant tagit reda på genom att titta på 10 000 kundservicemedarbetare och över 2,3 miljoner svar från kundundersökningar.

Vinnaren blev då Amanda Persson, 22, från Borlänge. Hon är Customer Care Agent på Clas Ohlson och alltså bäst på att ta hand om kunder.

Jag är en problemlösare som alltid har gillat att hjälpa andra. Jag gör det lilla extra. Ibland blir jag till och med avundsjuk på mina kollegor om jag hör ett samtal, det är ofta som jag känner att jag gärna hade velat hjälpa den kunden. Jag känner alltid empati och tänker att den här personen skulle lika gärna kunna vara min mormor som behöver hjälp. Jag vill att alla ska känna att henne vill jag prata med igen, säger Amanda Persson i ett uttalande.

Hon är dock inte ensam om att prisas. Faktum är att hennes arbetsgivare, Clas Ohlson, också är i topp bland bolag med bästa kundupplevelsen i handeln. Amanda Persson säger att bolagets spännande historia och grundaren är en inspiration i arbetet ut mot kunderna.

Mina kollegor är också en stor inspiration, de gör mycket för hur jag är mot kunderna. Om man är ett bra team, om man har kul i teamet, så sprids det vidare till kunderna. Hela mitt team jobbar åt samma håll och nu får vi sätta nya mål. Jag älskar att tävla med mig själv, jag tror fortfarande att jag och Clas Ohlson kan förbättras ännu mer och komma ännu längre, säger Amanda Persson.

Nils Lund
nils@ehandel.se