Sök
Stäng denna sökruta.

Sponsrat Innehåll

Hon använder Shelfless till att sprida mode för alla kvinnor

Emmeli Marmander, VD & grundaren av Shesize, ser många fördelar med Shelfless
Emmeli Marmanders passion är att producera kläder för kvinnor – oavsett kroppstyp. Men hon tar gärna extern hjälp när det kommer till lager och leverans. Här berättar hon om hur hennes nätbutik använder fulfilmentjänsten Shelfless från Bring.

Människors kroppar kan se ut på tusen olika sätt. Tyvärr är inte mångfalden något som avspeglas särskilt väl i storlekarna av mode för kvinnor. Det var denna insikt som fick Emmeli Marmander att starta företaget Shesize.

- Många kvinnor har svårt att hitta kläder som passar just dem. Vi såg problemet och bestämde oss för att satsa utifrån det, säger hon.

Shesize fokuserar helt och hållet på skjortor. Idén är att kombinera traditionella modeller med olika bh-storlekar och därigenom underlätta för fler att hitta ett plagg som sitter snyggt och bekvämt.

I tidigare bolag har det varit Emmeli Marmander själv som packat och skickat alla ordrar. Med Shesize växte hon dock ur den kostymen. Efter att ha provat ett flertal lösningar fick hon till slut tips om Shelfless från Bring.

- Jag ville ägna min tid åt att vara kreativ och göra det jag är bäst på i stället för att hantera ordrar, men eftersom jag är en liten aktör var mina första distributionsavtal ganska dyra.

Genom att i stället flytta sitt logistikflöde till Shelfless löste hon hela kedjan av varumottagning, lager, plock, pack, leverans och returer. Plötsligt blev det betydligt enklare att driva nätbutik.

Enligt Emmeli Marmander är en av de stora fördelarna hur enkelt det har varit att koppla logistiktjänsten till de system hon redan hade i sin verksamhet. Det som verkligen sticker ut är dock den digitala partnerportalen, tycker hon.

- Den har verkligen fungerat jättebra och ger mig full överblick av ordrar och leveranser. Jag använder portalen i allt från attestering av returer till att skapa manuella ordrar och spåra leveranser.

Att lämna över stora delar av själva kundresan är inget som skrämt Emmeli Marmander. Tvärtom. Nu kan hon fokusera på det hon brinner för.

- Jag har faktiskt möjlighet att skapa förändring i en liten del av branschen. Att få respons från kvinnor som aldrig tidigare kunnat köpa en skjorta är något av det bästa som finns.

Framöver vill hon få företaget att växa. Tanken är att nå utanför Sverige och i första hand är siktet inställt på övriga Norden, något hon berättar mer om i podcasten Ehandelstrender.