I slutet på förra året publicerade Computer Sweden en artikel där de berättade hur Indiska skulle mota krisen med en genomtänkt e-handel. Sofie Gunolf, vd på Indiska, förklarade hur branschen befann sig i ett svart hål och hur de nu skulle försöka växa på en ny arena, Internet.
– När vi började tänkte vi att det kan väl inte vara så svårt att få till en e-handelsplattform och börja sälja. Men när vi tänkte på allt vi ville göra, och vad som var möjligt, tog vi faktiskt ett steg tillbaka. Det är jag glad att vi gjorde. På grund av det kommer vår e-handel ett halvår senare än planerat, men nu är det så genomtänkt det kan bli, sade Sofie Gunolf till CS.
Dagens Handel skriver idag hur Indiskas e-handel kommer att se ljuset i april. Till en början skall sidan främst rikta sig till kunder i Sverige men på sikt är det Europa som är målet. Indiska antydde tidigt att ambitionerna var höga:
– Från att vi i dag inte finns i så många städer blir vi nu landsomfattande – och så småningom världsomfattande, sade Sofie.
Den nya e-handeln skall vara "lite annorlunda" berättar Sofie. Hon menar på att e-handelssidor ofta är standardiserade och ganska tråkiga. Sofie vill integrera det visuella med försäljningen. Produkter inköpta i webbutiken kommer att kunna bytas i kedjans fysiska butiker meddelar Dagens Handel.
– Att lansera Indiska shop online känns som ett naturligt och självklart steg för Indiska. Det har varit en stor efterfrågan från våra kunder och det känns otroligt spännande och det är inte en dag för tidigt, säger Sofie.
Det är mycket snack i media kring Indiskas kommande e-handel och vi är nu riktigt spända på vad det är de har kokandes. Vi får helt enkelt vänta till april och se.
Källa: cs,
dagenshandel