I slutet av 2012 lanserade franchisekedjan Klockmaster sin första centrala e-handelslösning. Kedjan består idag av cirka 50 butiker, samt kedjecentralen i Vadstena , Watch Market AB, och är ett samarbete mellan butiker som ägs och drivs av enskilda entreprenörer. Ofta en urmakare
När en kund lägger sin beställning i nätbutiken är det den butik som ligger närmast och som har klockan hemma för leverans som tar hand om beställningen. Nu är det dock dags att ge butiken ett ansiktslyft och i dagarna rullade Klockmäster ut en ny och uppdaterad version av Klockmaster.se.
Betallösning för omnikanal
Med tanke på den mobila handelns framfart är den nya sajten anpassad för mobila enheter, både när det gäller design och betalningar. Och med tanke på att Klockmaster har ett 50-tal butiker var man ute efter en lösning som fungerade sömlöst både on- och offline.
Valet föll föll på Resurs Bank och deras betallösning Omni Checkout som under den senaste tiden lockat till sig allt fler e-handelskunder.
– Det måste alltid vara enkelt att handla, även när man sitter med mobilen på bussen eller med paddan i soffan. Omni Checkout gör livet smidigare oavsett var man vill handla och oavsett om man vill betala med kreditkort, få en faktura eller delbetala, säger Olle Hyberg, Omni Channel Manager Resurs Bank.