ANNONS

H&M-konkurrenten lanserar marknadsplats - 200 varumärken från start

James Blacklock, CPO
Marknadsplatser är det nya svarta.

Brittiska e-handlaren Boohoo kommer att lansera en marknadsplats imorgon den 31 juli. Detta rapporterar bland annat modetidningen Drapers.

ANNONS

Lanseringen kommer efter att Boohoo köpt upp e-handlaren Debenhams och sett framgångar med deras marknadsplats.

Vi är otroligt glada över att introducera Boohoo brands, vårt nya marknadsplats-erbjudande som samlar ett stort urval av mode-, skönhets- och livsstilsprodukter. Detta initiativ återspeglar vårt engagemang för att ge våra kunder ett brett sortiment och högkvalitativa alternativ, allt på ett bekvämt ställe, säger företagets produktchef James Blacklock.

Boohoo har verksamhet i flera länder, inklusive Sverige med se.Boohoo.com. Den nya marknadsplatsen ska dock lanseras först på den brittiska marknaden.

Från start ska man ha lyckats locka till sig 200 varumärken till satsningen och det ges exempel som Alexander McQueen, Balenciaga, Gucci, Puma och Crocs, samt skönhetsprodukter från L’Oréal Paris och Garnier.

Bakom den nya marknadsplatsen hittar vi teknik från det franska företaget Mirakl. Ett bolag som hjälper just stora detaljhandlare och e-handlare att sätta upp marknadsplatser för att dra nytta av sin trafik.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se