Den japanska H&M-konkurrenten Fast Retailing, som driver klädjätten Uniqlo är här med en färsk kvartalsrapport. Och den slår analytikernas förväntningar, efter stark försäljning i Nordamerika och Europa. Det rapporterar bland andra Bloomberg.
Det handlar om det första kvartalet i bolagets brutna räkenskapsår för 2023/2024, som sträcker sig från september till och med november i fjol.
Rörelseresultatet landade på 147 miljarder yen, motsvarande drygt 10,2 miljarder kronor, medan försäljningen tickade in på 811 miljarder yen, motsvarande 59 miljarder kronor.
Fast Retailing har tidigare främst haft fokus på den japanska hemmamarknaden samt Kina. Men under de senaste året har man satsat allt mer på Europa och Nordamerika. Och det har betalat sig, då försäljningen på de två sistnämnda marknaderna numera går starkt.
Fast Retailing erbjuder en omfattande e-handel i Sverige från en svensköversatt e-handelssajt. Man har också en större butik på Hamngatan i centrala Stockholm, samt en i Mall of Scandinavia i Solan – och en i centrala Göteborg.