Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

H&M i samarbete med speljätte: “Lanseras både digitalt och fysiskt”

Max Heirbaut och en karaktär från spelet
Foto: Toca Boca
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Dela artikeln:

"Alla kommer att älska".

ANNONS

Det svenska spelföretaget Toca Boca har tillsammans med H&M tagit fram en ny kollektion kläder. Det är inte första gången H&M samarbetar med spelföretag men denna gången ska kläderna även vara cirkulära.

Tillverkningen sker nämligen med hjälp av företaget Circular Systems processer för att återanvända färgat textilavfall. Kollektion är alltså gjord på textilavfall.

Alla stilar i kollektionen är gjorda av återvunnet material som Circular Systems utvecklat med Texloop™ColorCycle™-tekniken, en innovativ process som möjliggör verklig återvinning av avfallsströmmar från färgat textil, vilket ger nytt liv till en lekfull och moderiktig kollektion. Kollektionen syftar också till att väcka kreativitet med Toca Bocas underbara, knasiga karaktärer och roliga budskap, säger Sofia Löfstedt, Head of Design Kidswear på H&M, i ett pressutskick, och tillägger

Sammantaget är det en fantastisk kollektion som jag tror alla kommer att älska.

“Både i och utanför skärmen”

Toca Boca driver ett av de ledande spelen för barn globalt och Toca Life World, som det heter, ska ha över 47 miljoner aktiva användare. Den nya kollektionen ska även finnas digitalt i spelet. Men de fysiska plaggen måste man gå till HM.com för att få tag på.

Kollektionen lanseras både digitalt och fysiskt, vilket ger spelarna möjlighet att efterlikna sin karaktär i Toca Life World, så att de helt kan känna sig som sig själva både i och utanför skärmen, säger Max Heirbaut, Senior Manager på Toca Boca.

Toca Bocas olika spelappar har sedan starten 2011 laddats ner över 444 miljoner gånger och finns på 238 marknader. Kollektionen är därmed också tillgänglig i hela världen.

Dela artikeln: