Det sociala nätverket Snapchat jobbar hårt för att sprida sin AR-teknik, från sin Snap-kamera, till e-handeln. Det började tidigare i år med att Puma var först ut att testa Snapchats virtuella provrum.
LÄS ÄVEN: Snapchat storsatsar på AR-shopping med ny teknik
Inte långt därefter så fick vi faktiskt se ett svenskt bolag, Lyko, hoppa på Snapchats AR-funktion. Denna gång fick man inte testa skor från Puma utan smink från Lyko.
Att virtuellt testa produkter, via förstärkt verklighet (AR), verkar vara lite av en trend just nu, då även Amazon rullade ut en tjänst likt Snapchats i juni.
LÄS ÄVEN: AR-kriget är här: Amazon utmanar Snapchat med Virtual Try-On
Och nu meddelar Snapchat att modejätten H&M också vill vara med på AR-tåget. Företaget har nämligen lanserat en virtuell kollektion kläder. En matchande fysisk kollektion ska samtidigt lanseras den 8 december i H&M:s nätbutik.
Precis som tidigare så lånar Snapchat ut sin teknik och den nya virtuella kollektion går alltså att prova i H&M:s mobila app, men även i Snapchat.
Från och med den 5 december kan du prova tre AR Try-On-linser via H&M:s mobilapp på iOS och Android, samt globalt på Snapchat, skriver företaget.
Den nya kollektionen ska vara framtagen av H&M tillsammans med London-baserade Institute of Digital Fashion (iODF).
Förstärkt verklighet (AR) är ett kraftfullt verktyg för att främja självuttryck och kreativitet. De innovativa AR-plaggen som skapats tillsammans av iODF och H&M, representerar ett otroligt fördjupande och tillgängligt sätt att engagera och glädja H&M-communityt i en värld av digitalt mode, säger Brooke DeWitt, marknadschef på Snapchat.