I slutet av mars rapporterade H&M sina siffror från det första kvartalet, och däribland framgick det att modejätten fortsätter att göra stora satsningar inom e-handeln. Bland annat planerade bolaget att göra en e-handelslansering på de indiska plattformarna Myntra och Jabong.
LÄS ÄVEN: Nya framsteg i H&M:s globala utrullning av e-handeln
Sagt och gjort. Nu meddelar företaget att H&M har precis lanserats på Indiens största e-handelsplattform Myntra.
Vi ser en enorm potential i den indiska marknaden och ser fram emot att göra vårt varumärke tillgängligt för nya kunder i Indien. Myntra kommer att vara ett utmärkt komplement till H&M:s befintliga fysiska och digitala butiker i Indien, säger Janne Einola, H&M:s Indien-chef, i ett pressmeddelande.
Samarbetet med Myntra inledde modejätten med en kampanj tillsammans med unga Bollywood-skådespelare. I kampanjen kan de indiska kunderna se vilken typ av stil som H&M kommer att erbjuda på Myntra.
Den officiella lanseringen var den 20 augusti och H&M erbjuder cirka 15 000 produkter i sin onlinebutik på den indiska plattformen. Modejättens butik på Myntra ingår även i H&M:s omnikanal-strategi. Sedan 2015 har företaget öppnat 42 fysiska butiker i Indien, samt en egen sajt på indiska som lanserades 2018.