Banger Internet Group, som sedan tidigare sagt att man ska utmana CDON, äger även skönhetsbutiken Bangerhead.se och Hemfoder.se som bland annat säljer djurfoder och tillbehör. Nu lanserar de sin tredje satsning inom e-handel.
– Regentrow är vår första in-house start-up. Att sälja herrkläder på nätet är en affärsidé vi haft med oss i ungefär ett års tid och marknaden är väldigt intressant, berättar Gustav A. Eriksson.
Från start kommer man att sälja herrkläder från cirka 40 olika varumärken från bland annat Eton, Stenströms, Hugo Boss, Tiger of Sweden och J.Lindeberg. Men ambitionen är att växa och öka till över 100 varumärken redan nästa år.
– Det finns flera aktörer som framgångsrikt säljer exklusiva damkläder på nätet men herrkläder är förvånansvärt nog obruten mark. Det är märkligt att utbudet fram tills nu varit så pass begränsat för oss herrar, berättar Per Sköld, VD för Banger Internet Group.
Siktar på Norden
Konceptet startar man ihop med Ted Bernhardtz som sedan 20 år tillbaka driver en herrekipering i Göteborg under sitt eget namn.
– Teds Bernhardtz familj har varit i konfektionsbranschen i över fyra generationer så det känns väldigt tryggt att få in hans kunnande och kompetens. Vi har genom åren lärt oss en hel del, och jag tror att vår kunskap inom e-handel tillsammans med Teds erfarenhet från klädbranschen blir en perfekt kombination för att göra detta riktigt stort, säger Per Sköld.
Regentrow lanseras i Sverige med målsättningen att expandera in i samtliga nordiska länder redan nästa år.
Källa: Press