ANNONS

Herrekipering nästa steg i kampen mot CDON

Herrekipering nästa steg i kampen mot CDON

E-handelsgruppen Banger Internet Group med huvudägaren Gustav A. Eriksson lanserar nu Regentrow.com, en exklusiv herrekipering pĂ¥ nätet. Enligt ägarna är exklusiva herrkläder pĂ¥ nätet obruten mark och redan nästa Ă¥r planerar man att expandera in i samtliga nordiska länder.

ANNONS

Banger Internet Group, som sedan tidigare sagt att man ska utmana CDON, äger även skönhetsbutiken Bangerhead.se och Hemfoder.se som bland annat säljer djurfoder och tillbehör. Nu lanserar de sin tredje satsning inom e-handel.

– Regentrow är vĂ¥r första in-house start-up. Att sälja herrkläder pĂ¥ nätet är en affärsidĂ© vi haft med oss i ungefär ett Ă¥rs tid och marknaden är väldigt intressant, berättar Gustav A. Eriksson.

FrĂ¥n start kommer man att sälja herrkläder frĂ¥n cirka 40 olika varumärken frĂ¥n bland annat Eton, Stenströms, Hugo Boss, Tiger of Sweden och J.Lindeberg. Men ambitionen är att växa och öka till över 100 varumärken redan nästa Ă¥r.

– Det finns flera aktörer som framgĂ¥ngsrikt säljer exklusiva damkläder pĂ¥ nätet men herrkläder är förvĂ¥nansvärt nog obruten mark. Det är märkligt att utbudet fram tills nu varit sĂ¥ pass begränsat för oss herrar, berättar Per Sköld, VD för Banger Internet Group.

Siktar pĂ¥ Norden

Konceptet startar man ihop med Ted Bernhardtz som sedan 20 Ă¥r tillbaka driver en herrekipering i Göteborg under sitt eget namn.

– Teds Bernhardtz familj har varit i konfektionsbranschen i över fyra generationer sĂ¥ det känns väldigt tryggt att fĂ¥ in hans kunnande och kompetens. Vi har genom Ă¥ren lärt oss en hel del, och jag tror att vĂ¥r kunskap inom e-handel tillsammans med Teds erfarenhet frĂ¥n klädbranschen blir en perfekt kombination för att göra detta riktigt stort, säger Per Sköld.

Regentrow lanseras i Sverige med mĂ¥lsättningen att expandera in i samtliga nordiska länder redan nästa Ă¥r.

Källa: Press

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se