Hennes & Mauritz försäljning ökade med 14 procent i oktober jämfört med samma månad föregående år. Med undantag för september har försäljningen ökat med tvåsiffriga tal 13 månader i rad.
Något som delvis beror på att klädjätten just nu har en hög investeringstakt och öppnat flera nya butiker runt om i världen. Den 31 oktober i år uppgick antalet butiker till 3 437 jämfört med 3 081 vid samma tidpunkt föregående år.
H&M har också satsat stort på nätet den senaste tiden, och så kommer det att fortsätta under 2015.
Europa som gäller 2015
Efter en lyckad lansering i Frankrike i våras följde H&M upp med att öppna upp nätbutiker i Spanien och Italien i slutet av sommaren. I höst slog man också upp portarna till sin kinesiska e-handel.
Med lanseringen i Kina har H&M nu onlinehandel på 13 marknader och enligt klädjättens senaste delårsrapport finns det planer att lansera e-handel på ytterligare 8-10 nya marknader under nästa år.
Belgien, Bulgarien, Polen, Portugal, Rumänien, Slovakien, Tjeckien samt Ungern är planerade nya online-marknader under 2015. Nästa år planerar man även att öppna de första fysiska butikerna i Indien, Peru, Sydafrika samt Taiwan.