ANNONS

Hennes exklusiva gummistövlar tar världen med storm

Jessica Lingonstierna, vd
Foto: Yohanna Idha

Sålt till 48 olika länder.

ANNONS

Vi har tidigare kunnat berätta om Jessica Lingonstierna som via egen e-handel försöker få snurr på det anrika stövelmärket Acquo of Sweden. De beskrivs som världens mest exklusiva gummistövlar och nu har de även fått en egen bok.

Trots rådande pandemi så valde Jessica Lingonstierna alltså att skapa en bok kring den exklusiva stöveln. Och beställningarna ska redan ha trillat in även om boken släpps först om två veckor. Flera kända personer har samtidigt ställt upp som modeller i boken. Den svensk skådespelerskan Yohanna Idha är både fotograf till boken och med som modell.

Jag ville göra en bok och det har jag nu gjort. Den blir stor och exklusiv och vi har till och med fått med Michelle Obamas personliga stylist och tailor i boken, säger Jessica Lingonstierna och tillägger:

Det är inte bara fotomodeller och kändisar utan kvinnor mitt i livet i alla åldrar. Den äldsta i boken är 63 år och den yngsta är 6 år. De flesta är mammor och karriärkvinnor av olika nationaliteter. Jag vill verkligen visa att vi alla kan finna lek, rörelse och skönhet inom oss. Att man kan skapa trots mörka tider. Det gäller bara att ha torrt på fötterna!


Boken samt bokens fotograf Yohanna Idha

Omsättningen för företaget, som alltså säljer både stövlarna och den nya boken, ligger runt miljonen men spridningen av produkterna sägs vara “enorm”.

Just nu är vi uppe i kunder i 48 olika länder, så spridningen på kunder är enorm och intresset för Acquos stövlar är stort då det är en unik produkt som saknar konkurrens, berättar Jessica Lingonstierna.

Acquo of Sweden använder inga återförsäljare utan all försäljning sker via den egna e-handeln. De länder som företaget säljer mest till är Tyskland, England, Frankrike, Nederländerna och USA.

Hur fungerar logistiken?

Logistiken fungerar så att vi packar själva våra produkter för att säkerställa kvalité och att allt som ska ligga i en stövelkartong följer med. Det är till exempel en stor fin folder, ett kuvert med olika flyers, en galge som vi bjuder på till stövlarna samt ett informationsblad om produkterna. Vi har avtal med DHL Express som hämtar hos oss några gånger i veckan och skickar till kunder som har beställt i hela världen.

Utöver tillbehör som boken så har man även tagit fram produkter som ska hjälpa till att hålla stövlarna snygga.

Vi har skapat en unik Shine Spray i Acquos märke som både rengör och glansar upp stövlarna. I framtiden vill vi även ha flera stövelmodeller och jackor som är vattentäta. Samma nisch som vi har idag då jag inte vill spreta utan vara så nischad som vi idag är.

Vad är planen för 2021?

Planen för 2021 är först och främst att få ut boken och den blev färdig nyligen och är nu inlämnad för tryck. I början av maj månad ligger den i webshoppen, men man kan redan nu beställa den som pre-order.

Ytterligare planer är att jag välkomnar dialog med intresserade investerare att komma in i bolaget. Jag har inte gjort det tidigare, men känner nu att det är dags för det efter fem år på marknaden, avslutar Jessica Lingonstierna.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap