Cecilia Ortmark Söder driver e-handeln Glowid som säljer koreansk hudvård. Vi har tidigare berättat om framgångssagan som förra året (2020/2021) nära dubblade omsättningen till 40 miljoner kronor.
LÄS ÄVEN: Hon dubblade till 40 miljoner och resultatet sköt i höjden
Så hur har det gått sedan man stängde böckerna den sista mars förra året? Jo, väldigt bra visar det sig. Företagets skönhetsprodukter fortsätter att flyga av hyllorna och tillväxten landade på nära 50 procent.
Vi är otroligt nöjda med året som varit och i stora drag har det gått enligt plan. Våra fantastiska medarbetare och vårt starka Glowid-community är nyckeln till att vi kunnat öka så mycket under året, säger grundaren Cecilia Ortmark Söder till Ehandel.
Glowid omsätter nu 59,5 miljoner kronor och rörelseresultatet ökar från 7,4 till 8,8 miljoner kronor (april 2021 - mars 2022). På sista raden har man kvar över 5 miljoner kronor.
Bolaget har fortsatt med satsningar på webbshoppen samt marknadsföring mot privatpersoner, vilket resulterat i en positiv effekt på omsättningen. Under slutet av räkenskapsåret har bolaget även fått in nya distributörer, skriver man i årsredovisningen.
Hur har det sett ut efter räkenskapsårets slut?
Vi har fortsatta utmaningar med logistikkedjorna och under hösten är en stor utmaning att hålla tillräckligt stort lager. Samtidigt är vårt gäng på Glowid nu ännu mer samspelta. Tack vare detta så håller den positiva trenden i sig med en fortsatt fin tillväxt på alla fronter, säger Cecilia Ortmark Söder.