BestSecret är en sluten shopping community och exklusiv modeportal med utvalda designervaror med upp till 90 procent rabatt på vissa produkter. Sortimentet omfattar mode och accessoarer för dam och herr, sportkläder, young fashion, barn och baby.
Företaget har eget lager med en miljon varor från över 1000 märken som till exempel Vero Moda, Ralph Lauren, Fendi och Calvin Klein. Hur många medlemmar företaget har är precis som försäljningssiffrorna, hemligt.
För det är just det som verkar vara halva grejen. Det unika i deras affärsidé ligger i att bara ta in nya medlemmar som rekommenderas av befintliga.
– Så länge vi gör en bra produkt sprids den sedan från mun till mun. Det är så det har fungerat i Tyskland och Österrike, säger Christiane Arnscheidt, marknadschef på BestSecret, till nyhetssajten Breakit.
Fokus på exklusivitet
Den tyska versionen av klubben har för tillfället medlemsstopp och kötid. Nya medlemmar kommer bara in när gamla faller i från. Så kommer det även att vara i Sverige, Storbritannien och Schweiz som är modeportalens nya satsningar. Och det krävs en motprestation för att få vara med.
– Ditt medlemskap kan avslutas om du inte köper något. Vi är ett aktivt community och vill ha aktiva medlemmar, säger Christiane Arnscheidt.
Lanseringen i Sverige sker idag med en fest på startuphubben Epicenter i Stockholm. På plats finns partnerföretag, bloggare och redan utvalda kunder. Så vill man komma med i klubben gäller det att nosa upp en av dessa och få en inbjudan.
– Alla andra vill växa så mycket som möjligt, så snabbt som möjligt. Det är inte vårt fokus. Vi vill ha bra relationer med våra partnerföretag för att kunna erbjuda något exklusivt till våra kunder, säger Christiane Arnscheidt.
Källa: Breakit.se