Hemleveranser är kung i bråda virustider. Det menar Karl Lindberg på AdRelevance. Enligt deras data kan man nu se effekten och vikten av att verkligen lyfta fram hemleverans både i annonser och på den egna startsidan.
Google Ads-annonstexter som tydligt beskriver att e-handlare erbjuder hemleverans får en högre konverteringsgrad. Detta i kombination med att e-handlare även lyfter fram hemleverans-alternativet högt upp på startsidan på sina webbplatser, och även på övriga landningssidor om det går att göra på ett bra sätt, kommer att ge ökad trygghet och högst sannolikt bättre resultat, säger Karl Lindberg till Ehandel.
Han uppger att man sett en dramatisk ökning av benägenheten att klicka på annonser som tydligt innehåller "hemleverans".
På annonser som trycker på hemleverans kontra andra annonser i samma annonsgrupper har vi de senaste dagarna kunnat se ett lyft i click-trough rate på upp till 171 procent. Och även en högre konverteringsgrad.