Företaget Macsupport har enligt egen utsago sålt Apples produkter i tre decennier, och är i dag en av de största återförsäljarna i Sverige för det populära märket, samt tillhörande tjänster och tillbehör.
Ska komplettera 11 fysiska butiker
Nu har företaget, med hjälp av plattformsleverantören Vendre, uppgraderat e-handeln Mstore.se, som bland annat har fått ett nytt utseende. Dessutom innebär uppgraderingen att B2C-sajten Mstore.se och B2B-sajten Macsuppport.se nu ryms på samma sida.
- Med 11 fysiska butiker runt om i Sverige är den nya e-handeln en strategiskt viktig pusselbit som sammanfogar de fysiska butikerna och koncernens erbjudande till kund. I princip alla köp som sker av liknande it-relaterade produkter börjar på Internet, berättar Vendre i ett pressmeddelande.
"Fokus på att förbättra vår omnikanal"
Tanken är att den nya och modernare nätbutiken ska bli ett bra komplement till de fysiska butikerna, där kunderna ska få hjälp av kunnig personal. Enligt pressmeddelandet är siktet hos Macsupport - som redan för två år sedan omsatte en bra bit över en halv miljard kronor - inställt på "en riktig omnikanalsupplevelse".
- Vi har haft ett fokus på att förbättra vår omnikanal, så att våra kunder enkelt ska kunna hitta rätt butik samt lagersaldo i butikerna. Vi har gjort det enklare att sortera och förstå Apples sortiment och förbättrat produktsidan samt kombinationerna av Appleprodukter och övriga varumärken. Målet överlag är att vara mer tillgängliga samt väva in utbildningsdelen i e-handeln, säger Fredric Nilgran, marknadschef för Macsupport.