Ikeas verksamhet i USA, en av företagets största och viktigaste marknader, fortsätter att utvecklas och anpassas efter de ekonomiska utmaningar och förändrade konsumentbeteenden som präglar landet. En ny rapport ger en detaljerad inblick i företagets satsningar på bland annat ökad tillgänglighet och digital transformation.
Möbeljätten satsar stort på att möta kunderna både i varuhus och online. En investering på 23,4 miljarder kronor ska bland annat gå till att utveckla nya butikskoncept och stärka e-handeln.
I en ny rapport redovisar Ikea en ökning i sin e-handel med 5,6 procent under räkenskapsåret 2024 på den amerikanska marknaden, jämfört med föregående år.
Mötesplatsen för den svenska e-handeln
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel
Få de senaste nyheterna inom e-handel – analyser, insikter och affärskritisk information. Allt på ett ställe!
Därefter 299 kr/mån. Priset är exkl. moms.