ANNONS

Här sålde IKEA för 21 miljarder - bara via e-handeln

Amanda Effron, Chief Digital Officer (Foto: Ikea)
"Kundnöjdheten nådde den högsta nivån hittills".

Ikeas verksamhet i USA, en av företagets största och viktigaste marknader, fortsätter att utvecklas och anpassas efter de ekonomiska utmaningar och förändrade konsumentbeteenden som präglar landet. En ny rapport ger en detaljerad inblick i företagets satsningar på bland annat ökad tillgänglighet och digital transformation.

Möbeljätten satsar stort på att möta kunderna både i varuhus och online. En investering på 23,4 miljarder kronor ska bland annat gå till att utveckla nya butikskoncept och stärka e-handeln.

I en ny rapport redovisar Ikea en ökning i sin e-handel med 5,6 procent under räkenskapsåret 2024 på den amerikanska marknaden, jämfört med föregående år.

ANNONS
ANNONS
Izabella Borowska
izabella@ehandel.se

Just nu
3 mån för 99 kr

Få de senaste nyheterna inom e-handel – analyser, insikter och affärskritisk information. Allt på ett ställe!

Därefter 299 kr/mån. Priset är exkl. moms.