De stora elektronikvaruhusen blir allt fler i centrala lägen i Stockholm. I dag öppnar MediaMarkt sitt nya flaggskeppsvaruhus, mitt i huvudstaden, på Drottninggatan 53. Och den tyska jätten har stora förväntningar på läget. Faktum är att man räknar med att det blir kedjans mest besökta varuhus i landet.
Det nya varuhuset kommer att ha särskilda shop-in-shoplösningar från tio leverantörer. Däribland Apple, Samsung, Sony, PlayStation, Dyson och Microsoft. Dessutom kommer det finnas en "Barista Club", där kunderna kan testa kaffe.
Varuhuset på Drottninggatan är framtaget enligt ett helt nytt koncept och tydliggör hela vårt tjänsteutbud. Varuhuset kommer även vara hub för vår business-to-business satsning. Därtill ligger det på en gata som är extremt välbesökt och vi förväntar oss att varuhuset blir vårt mest besökta, och att kunden kommer uppleva något helt nytt, säger Magnus Håkansson, vd för MediaMarkt Sverige, i ett pressmeddelande.
MediaMarkt är just nu på en resa där bolagets röda siffror i landet ska vändas till svarta. Och med allt fler kunder som vant sig vid bekvämligheten i e-handeln, så menar man att det nu ställer höga krav på butiksledet.
Vi har haft en mycket positiv trend under det senaste året och varit väldigt framgångsrika med vår omni-kanalstrategi. Med online som tillväxtmotor är det ännu viktigare med kvaliteten i butiksnärvaron och att närvaron i varuhusen ger en stark kundupplevelse, säger Magnus Håkansson.