Modehandlaren Kappahl testade en popup-butik i Ringen centrum i Skanstull, Stockholm. Där sålde man barnsortimentet under Kappahl Kids och testet föll så väl ut att man blir kvar i gallerian.
Den permanenta butiken kommer dock att breddas till det ordinarie utbudet för både dam, herr och barn. Den öppnar i höst och kommer att mäta 900 kvadratmeter - en av de största butikerna på handelsplatsen.
Vi är otroligt nöjda med vår pop-up för Kappahl Kids och ser en fullsortimentsbutik som ett naturligt nästa steg på platsen. Ringen är med sitt läge och utbud en spännande och unik handelsplats på Södermalm. Vi tror starkt på både platsen, besökarna och visionen för projektet som är helt rätt för Kappahls fortsatta tillväxt, säger Magnus Eklund, regionchef på Kappahl, i en kommentar.
Ringen, som varit en del av Skanstull i 40 år, genomgår för närvarande en ombyggnation men håller öppet under tiden. De nyrenoverade delarna öppnar upp löpande. Utöver Kappahl kommer även Glitter, Tre, World of Toys och Ambience att öppna i nya lokaler.
Att Kappahl väljer att öppna sin butik hos oss under hösten är naturligtvis väldigt kul och visar på Ringens starka position som det kommersiella navet på Södermalm. Ringen ska bli öppnare och ljusare, och verkligen utgå från besökarnas och framtidens behov. Här blir Kappahl ett fint komplement till den visionen, säger Lena Rune, centrumchef för Ringen Centrum.