Sponsrat Innehåll

Här är teknikerna som kan dubbla din försäljning – utan dyra kostnader

För lite trafik, för lågt ordervärde eller för få kunder. Många e-handlare växer inte så snabbt som de önskar. Men enligt Marcus Sandström, expert inom digital marknadsföring, beror det oftast på att man inte arbetar på rätt sätt.

- Det är fullt möjligt för de flesta e-handlare att kraftigt öka eller till och med dubbla försäljningen inom 6–12 månader, utan att spendera stora summor pengar, berättar Marcus Sandström.

Marcus har i flera år utbildat e-handlare i att öka sin försäljning. Han är även grundare till SEO-byrån Viseo. Under våren leder han en populär webinarserie i fyra delar, med fokus på fyra metoder som kan få omsättningen att nå nya höjder och få försäljningen att dubblas.

- Det finns många lyckade exempel att ta upp. Bland annat om e-handlaren som ökade omsättningen med 3 miljoner med hjälp av ett A/B-test, som jag berättar mer om i webinariet. Vi har också e-handlaren som dubblade antalet besökare på sex månader, utan att spendera stora pengar på marknadsföring, säger Marcus Sandström.

Den 20 maj går del tre i webinarie-serien. Du kan anmäla dig gratis på länken nedan och får då även tillgång till del ett och två.
Anmäl dig gratis till webinariet den 20 maj här.

Fyrastegsmetoden för att dubbla försäljningen:
Del 1: Få fler besökare från Google genom att skapa rätt SEO-strategi
Del 2: Gör fler besökare till kunder med konverteringsoptimering
Del 3: Öka snittordervärdet för dina kunder
Del 4: Få kunder att handla oftare med rätt retargeting

Exempel på resultat från e-handlare:
E-handel 1: Ökade antalet besökare från 60 000 /månad till 110 000/månad på 9 månader
E-handel 2: Dubblade försäljningen på 3 månader med konverteringsoptimering
E-handel 3: Gjorde en förändring som ledde till 27 % högre snittordervärde