Nellys ska få en ny digital kostym. E-handeln på både Nelly.com och Nlyman.com ska ta tydliga kliv, enligt ett pressutskick. Det rör sig om optimerade funktioner med mer inspirerande inslag och bättre presenta.
Målgruppen är utgångspunkten för allt vi gör och arbetet med vår nya webb tog sin början i frågan ”Vem är kunden?”. Vår primära målgrupp för Nelly.com är den unga fashionistan. Hon är en digital native som har vuxit upp med mobiltelefon och sociala medier. I den digitala världen umgås hon med vänner och söker inspiration, och hon kräver en attraktiv och snabb upplevelse, kommenterar vd:n Ludvig Anderberg.
Mobilen i fokus
Omkring 80 procent av Nellys kunder handlar i dag via mobilen och de nya funktionerna ska vara rejält mobilanpassade. Bolaget har den här gången därför valt ett så kallat "mobile first"-angreppsätt.
Så här långt har man designat nya e-handelsplattformar för den svenska, danska och finska sajten. Härnäst står de norska och engelska sajterna på tur. Och därefter är det dags att ta sig an Nlyman.com.
Våra sajter är våra butiker, det är där våra kunder upplever Nelly. Det är såklart viktigt att det är en positiv upplevelse att besöka vår butik, en upplevelse som andas Nelly och där det är enkelt att navigera genom sortimentet, oavsett om kunden vet precis vad hon letar efter eller söker inspiration, kommenterar CTO:n Hannes Kaber.