Sök
Stäng denna sökruta.

Sponsrat Innehåll

Här är alla finalister i Retail Awards: ”En fantastisk bekräftelse”

Nio kategorier, 27 finalister.
Under Retail Awards – den svenska handels viktigaste pris – uppmärksammas bolagen som stuckit ut lite extra.
”Vi är väldigt glada och stolta över att vårt hårda arbete blir uppmärksammat”, säger Kousha Torabi, grundare av Ninepine som kan vinna kategorin ”Årets Digitala Satsning”.

Den 2 oktober är det dags för Retail Awards 2024 på Berns. Galan är handelsbranschens mest prestigefyllda och festliga tillställning, där både stjärnskott och veteraner i branschen samlas för att mingla, hylla varandra och utbyta erfarenheter under en helkväll.

I kategorin ”Årets Digitala Satsning” finns bland andra Ninepine, modebolaget som tagit en unik approach inom go-to-market-strategi och produktdesign.

”Vi gör saker på ett lite annorlunda sätt och fokuserar på affärsområden som vi tror kan driva bolaget framåt. Strategin höjde till en början många ögonbryn och funderingar om den verkligen skulle fungera, men nu har vi visat att metoden fungerar. Den här nomineringen är ännu ett kvitto på att vårt arbete uppskattas och att vinna på Retail Awards skulle vara en fantastisk bekräftelse”, säger bolagets grundare Kousha Torabi.

I samma kategori ställs de mot Lindex, som tidigt använde sig av generativ AI och ChatGPT för att underlätta och stötta sin butikspersonal.

”Jag tror att vi fått nomineringen eftersom vi som ett moderetailer är en oväntad ’first mover’ inom AI. Vi var väldigt tidigt ute med vår Copilot, ett digitalt butiksprogram baserad på generativ AI och ChatGPT, som både förbättrar kundupplevelsen i butik och underlättar och stöttar vardagen för vår butikspersonal”, berättar Annika Elfström, CIO på Lindex, och fortsätter.

”Digital utveckling är en naturlig del i vårt arbete att möjliggöra transformationen till ett globalt, varumärketsdrivet och hållbart modeföretag. Att vinna den här fina utmärkelsen skulle skapa väldigt positiv uppmärksamhet för oss som bolag och arbetsgivare.”

På Retail Awards ställs Lindex och Ninepine mot livsmedelskedjan Willys.

Willys fortsätter att öka sin försäljning av mat på nätet och är nominerade för sin framgångsrika satsning ”Willys Hämta”.

Vill du vara på plats och se vem vinnaren blir? Retail Awards är ett ypperligt tillfälle att nätverka med ledare i branschen. Den 2 oktober kan du uppleva en festlig galakväll på Berns med middag och underhållning av Måns Zelmerlöw.

Se alla 27 finalister och köp din biljett på retailawards.se