"Gå headless"
I samband med firandet avslöjar kedjan också att man rullat ut en ny e-handel. Något som förstås väckte vårt intresse. Vi tog kontakt med Jenny Zeng, e-handelschef på Åhléns, för att få veta mer om vad som är nytt hos kedjans e-handel.
Vi har bytt content management-system från Intershop till Amplience, som en del av vår resa mot att gå headless. Samtidigt har vi byggt om vår frontend-design av vår hemsida för att göra den mer kundvänlig och modernare, säger Jenny Zeng till Ehandel.
Bjuder e-handeln på något nytt?
Med den nya hemsidan har vi fått en del nya funktioner, till exempel quick-cart. Dock ligger det stora mervärdet i att kunderna tycker att kundresan är tydligare och bättre. Vårt nya CMS har möjliggjort mer agilitet och snabbhet i vårt merchandisingarbete.
Vad är planerna framåt?
E-handeln är och förblir en viktig del av Åhléns expansionsresa, då det både är butiken som är öppen dygnet runt och vårt största skyltfönster. Vi ser att e-handeln får en skjuts när vi öppnar nya fysiska varuhus, så vi ser fram emot att fortsätta vara en viktig del av Åhléns försäljning, avslutar Jenny Zeng.