Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

Här är Åhléns nya e-handel: "Vårt största skyltfönster"

Jenny Zeng, e-handelschef
"Viktig del av företagets expansionsresa".
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Dela artikeln:

Varuhuset Åhléns är just nu mitt uppe i sitt 125-årsfirande. Butikerna sägs fira stort och man vill tacka sina kunder med en rad olika erbjudanden och kampanjer.

Vi välkomnar verkligen alla våra gäster att komma och fira vårt stora 125-årsjubileum tillsammans med oss, säger Ayad Al-Saffar, Åhléns ägare och vd.

LÄS ÄVEN: Han gav nytt liv till gamla postorderkedjan - nu firar de 125 år

ANNONS

"Gå headless"

I samband med firandet avslöjar kedjan också att man rullat ut en ny e-handel. Något som förstås väckte vårt intresse. Vi tog kontakt med Jenny Zeng, e-handelschef på Åhléns, för att få veta mer om vad som är nytt hos kedjans e-handel.

Vi har bytt content management-system från Intershop till Amplience, som en del av vår resa mot att gå headless. Samtidigt har vi byggt om vår frontend-design av vår hemsida för att göra den mer kundvänlig och modernare, säger Jenny Zeng till Ehandel.

Bjuder e-handeln på något nytt?

Med den nya hemsidan har vi fått en del nya funktioner, till exempel quick-cart. Dock ligger det stora mervärdet i att kunderna tycker att kundresan är tydligare och bättre. Vårt nya CMS har möjliggjort mer agilitet och snabbhet i vårt merchandisingarbete.

Vad är planerna framåt?

E-handeln är och förblir en viktig del av Åhléns expansionsresa, då det både är butiken som är öppen dygnet runt och vårt största skyltfönster. Vi ser att e-handeln får en skjuts när vi öppnar nya fysiska varuhus, så vi ser fram emot att fortsätta vara en viktig del av Åhléns försäljning, avslutar Jenny Zeng.

LÄS ÄVEN: Den nya e-handelstrenden: Huvudlös e-handel

Dela artikeln: