"Det absolut mest utmanande jag någonsin gjort".
Hanna Schönbergs modevarumärke Arakii lanserades i fjol, efter tre år av förberedelser. Nu har bolaget stängt verksamhetsåret 2022 och redovisar siffrorna.
Omsättningen uppgick till 1,1 miljoner kronor, samtidigt som rörelseresultatet landade på -1,5 miljoner. Den enda kommentaren man lämnar i rapporten är att bolaget påbörjade sin försäljning under föregående år. Mer exakt lanserades e-handeln i mars 2022, försäljningen har därför pågått i cirka nio månader.
Att starta ett företag helt själv har inte varit lätt. Det har varit en lång väg att gå, med massor av misstag och lärdomar – det är det absolut mest utmanande jag någonsin gjort. Det här är början på något nytt. Min dröm att lansera mitt eget klädmärke går äntligen i uppfyllelse, sade Hanna vid lanseringen.
Men själv är hon i alla fall inte längre i bolaget. Enligt rapporten äger Hanna Schönberg 70 procent av Arakii och artisten, samt pojkvännen, Eric Saade äger resterande 30 procent.