Sponsrat Innehåll

Därför bör e-handlare ta emot crypto

Konsumenter efterlyser i allt större utsträckning en så smidig shoppingupplevelse som möjligt. För att leva upp till det bör handlare gå in i 2023 med en ”alla valutor är välkomna”-mentalitet. ”Med tanke på hur de digitala valutorna ökat så bör företag ta emot alla sorters betalningar – även crypto”, säger Fredrik Neumann, Country Manager och VP Sales på FIS Global.

Häng med i utvecklingen – eller halka efter och tappa kunder. Det är budskapet i rapporten ”Future of Payments” gjord av FIS Global, som bland annat ligger bakom den populära betallösningen Worldpay. 

I rapporten har man identifierat flera faktorer som ligger bakom den explosiva utvecklingen av digitala betallösningar de senaste åren. Bland annat drevs utvecklingen på kraftigt av alla lockdowns när Covid-19 härjade som värst globalt.

I kombination med ny teknik som 5G, den allt mer utvecklade IoT-marknaden och kundernas ökade medvetenhet kring hälsa, sociala orättvisor och datasäkerhet för att motverka IT-attacker och desinformation, ställer det enormt höga krav på företag som vill behålla sina kunder. 

FIS Global har därför identifierat ett antal nyckelpunkter som är viktiga att tänka på när bolag nu blickar in i 2023. Här är tre av de punkterna:

  • Sömlöst och smidigt

Att köpresan från intention till betalning är så bekväm som möjligt för kunden blir allt viktigare. Omnikanal-lösningar är ett måste för alla företag som vill hänga med, och med tanke på att de digitala plånböckerna växte med 7% bara under 2020 – och förväntas stå för över hälften av alla e-handelsbetalningar redan 2024 – bör crypto och andra digitala valutor ses som fullgoda betalalternativ.

  • Tryggt och säkert

I en tid då rapporter om hackerattacker ramlar in var och varannan vecka är kundernas säkerhet A och O för vilken verksamhet som helst. Under 2021 upplevde 25 procent av alla konsumenter ett bedrägeriförsök online och att använda nästa generations säkerhetslösningar – som biometrik, AI och blockchain-teknik – ger kunden en ökad känsla av anonymitet och kontroll över transaktionerna.

  • Anpassat för mig

Skräddarsydda köpresor är nu snarare ett krav än ett alternativ hos många kunder. Företag som lyckas erbjuda en personlig upplevelse drar in upp till 40% större intäkter än bolag som förbisett vikten av kundresan. 

”Vikten av etiska transaktioner” – läs punkt 4 och 5 och lär dig mer om FIS Globals betallösningar här! 

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap