ANNONS

Han ska lyfta uppstickarens e-handel

Svenska A Good Company växlar upp och nyrekryterar
A Good Company

Snabbväxaren A Good Company ska nå nya höjder.

ANNONS

Colin Woodward blir chef för internationell försäljning och marknadsföring på den svenska e-handlaren A Good Company, enligt ett pressmeddelande. Bolaget som, enligt egen utsago, säljer mer hållbart producerade mobiltillbehör, främst mobilskal, och andra vardagsprodukter. Företaget startades 2019 och omsätter runt 6 miljoner.

Colin Woodward lämnar därmed rollen som vd på det brittiska bolaget Tech 21 som producerar mobiltillbehör. På sitt nya jobb ska han leda försäljnings- och marknadsteamet.

"Långsam detaljhandel"

Han ska bland annat bidra till en konsolidering av bolagets globala detaljhandels-erbjudande. Men också se till att bolaget växer till nya marknader och produktkategorier kommande åren.

Jag är enormt glad över att bli en del av A Good Company och att genom min erfarenhet bidra till en verklig förändring inom detaljhandeln, som traditionellt sett har varit långsam att erkänna de miljöutmaningar vi står inför, kommenterar Colin Woodward.

Colin Woodward tillträder sin nya tjänst i veckan och ska utgå från Storbritannien där han är hemmahörande.

Vi är väldigt nöjda med rekryteringen av Colin till vårt dedikerade team och att nu kunna accelerera vår kommande tillväxtfas. Med Colin ombord ser vi fram emot att kunna erbjuda våra hållbara och smart designade vardagsprodukter till helt nya marknader och människor, kommenterar Anders Ankarlid, vd och grundare av A Good Company.

David Gustavsson
david@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap