ANNONS

Han blir ny CMO hos Clas Ohlson: “En inspirerande utmaning”

Tim Heldmann blir ny CMO

"Ett varumärke som nästan alla känner till".

ANNONS

Clas Ohlson meddelar idag att man rekryterat en ny marknadschef. Den som fått jobbet är Tim Heldmann som närmast varit global marknadschef för elbilstillverkaren Polestar. Han har även tidigare haft ledande positioner på Red Bull, Procter & Gamble och Wella.

Jag är väldigt glad att kunna välkomna Tim Heldmann till Clas Ohlson. Med Tims erfarenhet av internationellt varumärkesbyggande är jag är övertygad om att vi kommer att kunna realisera ännu mer av den potential som finns i ett av Nordens mest välkända och omtyckta varumärken, säger Kristofer Tonström, vd och koncernchef på Clas Ohlson, i ett pressutskick.

"En naturlig del av alla hem"

Tim Heldmann tillträder sin nya tjänst den 16 augusti i år och kommer att ingå i koncernledningen.

Jag ser verkligen fram emot att börja jobba med det duktiga teamet på Clas Ohlson och att vidareutveckla ett redan starkt varumärke på alla ställen där kunden kommer i kontakt med företaget. Clas Ohlson är ett varumärke som nästan alla känner till och jag ser det som en inspirerande utmaning att också göra företagets erbjudande till en naturlig del av alla hem på de nordiska hemmamarknaderna, säger Tim Heldmann.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se