ANNONS

Han blir ny CFO för Online Brands: "Jag har mycket att bidra med"

Thomas Häggkvist

"Jobbat i förvärvsintensiva bolag".

ANNONS

Online Brands, med bolag som Trendcarpet, Hatshop, Kitchenlab, Bread & Boxers och Nordic Kidswear i portföljen, är i värvartagen.

LÄS ÄVEN: Koncernen fortsätter öka online: ”E-handeln driver tillväxten”

E-handelsbolaget meddelar idag att man förstärker organisationen med Thomas Häggkvist som ny finanschef.

Med Thomas får vi en CFO med stor erfarenhet av att ha jobbat i förvärvsintensiva bolag med fokus på effektivitet och tillväxt, i såväl noterad som onoterad miljö. Han kommer att vara en mycket viktig del i det fortsatta arbetet mot att skapa en stark värdeutveckling för Online Brands och våra bolag, säger Magnus Skoglund, vd på Online Brands.

Tidigare förvärvsturné

Online Brands omsatte 286,9 miljoner kronor under 2022 och förvärvade under fjolåret ett antal e-handlare. Däribland tidigare nämnda Bread & Boxers och Nordic Kidswear.

Thomas Häggkvist har enligt ett pressmeddelande bred erfarenhet av att arbeta som CFO i små- och medelstora noterade företag i Norden, inom en rad olika branscher. Han efterträder samtidigt bolagets tidigare CFO Martin Carlsson i ledningsgruppen.

Jag tror att jag har mycket att bidra med i koncernens fortsatta utvecklings- och effektiviseringsarbete inom det finansiella och tillväxtorienterade området, säger Häggkvist och fortsätter:

Koncernen omfattar en rad olika verksamheter med omfattande potential under ledning av ett transaktionsinriktat och erfaret management med bevisat track-record från tidigare framgångsrika entreprenörsresor och skapande av tillväxtbolag. Jag ser fram emot att vara en del av detta team för att bidra i koncernens fortsatta utveckling och värdeskapande.

LÄS ÄVEN: E-handelskoncernen köper NHL-stjärnans bolag: ”Är övertygade”

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se