ANNONS

Han blir ny CCO på Haglöfs – tar med sig erfarenheter från globala spelare

"En betydande tillgång för vårt team".

Sport- och friluftskedjan Haglöfs har fått en ny Chief Commercial Officer, det meddelar företaget i ett pressmeddelande.

Det är Andreas Oliver Lorenz, som tidigare bland annat haft olika ledande befattningar inom Adidas och ON, som snart kliver in i rollen som CCO hos Haglöfs.

ANNONS

Jag är särskilt exalterad över Haglöfs engagemang för prestanda och hållbarhet, och jag är stolt över att gå med i ett team som identifierar sig som outsiders by nature, säger han i en kommentar och fortsätter:

Jag ser fram emot att samarbeta med mina duktiga kollegor för att skapa engagerande konsumentresor och att bygga ett starkt nätverk av partners. Tillsammans kommer vi att utöka vår närvaro och stärka vår position på både befintliga och nya marknader.

Andreas Oliver Lorenz tillträder sin nya tjänst den 20 augusti.

Andreas djupa branschkännedom och strategiska tankesätt gör honom till en betydande tillgång för vårt team. Hans ledarskap kommer att vara avgörande när vi strävar efter att öka vår marknadsnärvaro och uppnå våra kommersiella mål, säger Daniel Tseung, tillförordnad vd för Haglöfs.

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se