ANNONS

Han blir matkedjans nya toppchef: "En aktör att räkna med"

Håkan Wulff är tillbaka bland dagligvarorna

Tar sikte på den lokala marknaden.

ANNONS

City Gross plockar in en minst sagt rutinerad försäljnings- och marknadschef i teamet. Håkan Wulff, med bakgrund från framskjutna positioner inom såväl Åhléns som Coop, ska nu leda dagligvarukedjan framåt.

Det känns spännande! City Gross har alltid varit särskilt starka på den lokala marknaden. Under tiden på Coop kändes alltid City Gross som en stark konkurrent och det var en utmaning när en butik öppnade i närheten. Det är en kedja som sticker ut i och med det starka kunderbjudandet, sortimentsbredden, köpupplevelsen och det svenska butiksstyckade köttet, säger Håkan Wulff i ett pressmeddelande.

Han blir också den första på den helt nyutvecklade tjänsten inom City Gross, som innebär ansvar för varumärket samt marknadsföring kopplat till försäljning.

På kort sikt ska vårt kunderbjudande bli tydligare, både i butiken och det vi sänder ut rent kommunikativt till kunderna. Vi är en aktör att räkna med, men precis som alla kedjor måste vi följa kundernas nya beteenden för att lyckas med vår affär. Vi ska vara förstavalet på den lokala marknaden, berättar Håkan Wulff om planerna framåt.

"Tydligare ansvar för varumärket"

Han stämplar in för första gången på nya jobbet den 20 april i år.

Vi ser fram emot att Håkan börjar hos oss. Med sin gedigna bakgrund från branschen kommer han att förstärka vår organisation och City Gross utveckling framöver. Som ny försäljnings- och marknadschef ser vi också att Håkan och hans organisation kommer att ha ett tydligare helhetsansvar för vårt varumärke och sambanden mellan marknadsföring och försäljning, säger Anders Wennerberg, vd på City Gross.

Nils Lund
nils@ehandel.se