E-handlaren Boozt, som häromveckan gjorde en lyckad entré på Stockholmsbörsen, har under det senaste halvåret bland annat hunnit med att lansera ett nytt automatiskt lager och att bredda sitt produktutbud till att även omfatta skönhetsprodukter.
Och som så ofta när det är mycket på gång i ett bolag ligger förändringar i ledningen inte särskilt långt borta. Nu meddelar modeföretaget nämligen att en ny inköpschef har insetts - och att valet föll på Mads Bruun Famme.
"En expert inom buying och merchandising"
Han började på Boozt 2012 och har sedan dess haft rollen som Group Merchandising Director. Innan dess har han bland annat arbetat som business controller på Kraft Foods Group och The Coca Cola Company. Han har också varit Head of Merchandising på det anrika varuhuset Magasin du Nord i Köpenhamn.
- Mads är en expert inom buying och merchandising och han har byggt upp ett starkt och unikt datastyrt tillvägagångssätt, för att köpa och sälja inom bolaget, som kombinerar de mjuka färdigheter som krävs vid modeinköp, med en strikt datadriven försäljningsapproach, säger Henrik Theilbjørn, styrelseordförande för Boozt, i ett pressmeddelande.
Mads Bruun Famme kommer att vara stationerad på Boozts huvudkontor i Malmö. Han tillträder sin nya tjänst den 1 juli i år.
- Mads har haft en nyckelroll för att ta oss till var vi är idag, så det är ett absolut nöje att överlämna det fulla ansvaret, för all buying och merchandising på Boozt, till honom, avslutar Henrik Theilbjørn.