Gymgrossisten är CDON-koncernens mest framgångsrika nätbutik och kan enligt SEB på egen hand bära 85 procent av koncernens börsvärde. Gymgrossisten, som enligt CDON:s senaste kvartalsrapport visar hög tillväxttakt, har idag nätbutiker i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland och nyligen tog man steget in i Österrike.
Men det satsas inte bara på nya marknader. Man har på senare tid också lagt krut på att utveckla butiken och sitt sortiment. I höstas lanserade man en mobilanpassad butik och i dagarna släpptes en ny produktlinje med kosttillskott speciellt framtagen för kvinnor.
– Med lanseringen av kosttillskottsserien Star Nutrition Hers möter vi en allt starkare efterfrågan från våra kvinnliga kunder. Vårt mål har länge varit att erbjuda en komplett serie kosttillskott för kvinnor som gillar att prestera och träna hårt. Star Nutrition Hers är den kosttillskottslinje som saknats i vårt sortiment under en lång tid och det känns oerhört roligt att vi nu kan lansera den, säger Therese Hillman, VD för Gymgrossisten.com.
Sponsrar elitidrottare
Gymgrossisten har samtidigt satsat på samarbeten med svenska idrottare. I september inleddes ett samarbete med Alexander Gustafsson, även känd som "The Mauler" inom MMA-världen. Sponsorskapet inleddes strax efter att Gustafsson förlorat titelmatchen mot Jon "Bones" Jones på domslut.
Nu har man inlett ett nytt elitsatsningsprojekt tillsammans med den skånska brottningsklubbens IK Sparta. Brottningsklubben är en Sveriges mest framgångsrika med 17 medaljer i VM och OS. Sparta är även regerande svenska lagmästare och blev bästa klubb på SM 2014 med sex medaljer, varav två guld.
I projektet som kallas Sparta To Rio, har man samlat södra Sveriges främsta brottare med avsikten att ge dem bästa möjliga förutsättningar att kvalificera sig till det svenska brottningslandslaget som åker till OS i Rio de Janeiro 2016.
– Sparta To Rio är ett spännande projekt som förenar några av Sveriges hårdast tränande idrottsmän. Samarbetet är ett ömsesidigt givande då de med hjälp av våra produkter kan ta sin träning till nästa nivå. Samtidigt ger det oss möjligheten att nå och utbilda atleter utanför vår huvudsakliga målgrupp i vikten av en genomtänkt kost för maximal prestation, säger Therese Hillman.