Den nordiska aktören Gymgrossisten har nylanserat sin sajt.
Vi har uppdaterat Gymgrossisten för att ge våra kunder en ännu bättre upplevelse. Vi vill vara en destination för den som vill leva ut sitt träningsintresse och kunna erbjuda allt för den som styrketränar på gymmet, i crossfit-boxen eller hemma, säger Viktor Gullbrand, ansvarig för Gymgrossisten, i ett pressmeddelande.
Företagets nya e-handel ska bland annat vara snabbare samt ha ett uppfräschat utseende och sortiment. Man har även jobbat på att uppdatera Gymgrossistens visuella identitet och kommunikationsmanér.
Störst skillnad kommer den som besöker Gymgrossisten via mobilen att märka. Innehållet laddas nu betydligt snabbare och designen är anpassad för mobilen. Sökfunktionen och navigering har förbättrats och plattformen har AI-stöd som över tid kommer att kunna förbättra upplevelsen ytterligare.
Gymgrossisten grundades 1996 och är en del av koncernen Health and Sports Nutrition Group där även varumärkena Bodystore, Star Nutrition och Fitness Market ingår.