ANNONS

Gul & BlÄ-vd:n efter nystarten: "Finns definitivt intresse"

BestÀllningarna har börjat trilla in.

ANNONS

Det svenska modemÀrket Gul & BlÄ startades enligt den egna hemsidan av en Lars Knutsson 1966 efter att han Äkt till London och upptÀckt "det nya modet pÄ Carnaby Street". Resten Àr, som man brukar sÀga, historia. Efter flera decenniers framgÄng har bolaget nu sedan en tid tillbaka en ny Àgarkonstellation, som satsat hÄrt pÄ att ta varumÀrket online.

I gÄr kunde vi berÀtta att Gul & BlÄ, med den nya vd:n Nina Adam i spetsen, hade slagit upp porten till en helt ny e-handel.

LÄS ÄVEN: Gul & BlĂ„ Ă„teruppstĂ„r - hon blir VD

För Ehandel berÀttar hon att det finns stora planer framÄt, och redan under gÄrdagen hintades det om samarbeten med bland annat konstnÀrer och atleter.

Hur har det gÄtt sedan ni öppnade i gÄr, har det hunnit komma in nÄgra bestÀllningar?

Det har kommit in nÄgra bestÀllningar och en del frÄgor om klÀderna och sÄ. SÄ det Àr förstÄs jÀtteroligt, sÀger Nina Adam till Ehandel.

Egentligen har Gul & BlÄ:s sajt varit öppen för bestÀllningar sedan en tid tillbaka. Det som hÀnde i gÄr var egentligen mer en form av nylansering med ny layout och en del nyheter i sortimentet. Hittills Àr Nina Adam mer Àn nöjd med utfallet.

Det verkar definitivt finnas ett intresse för produkterna, avslutar hon.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se