Det hade varit skönt att casha av, få ett kvitto på det vi har gjort och sen gå vidare, säger Jacob Eriksson till Breakit.
Enligt sajten ska prislappen för Boxbollen ligga på mellan två och tre miljarder kronor.
Det hade varit skönt att sälja. Det är sjukt intensivt. Eftersom jag och brorsan är så extremt involverade i hela bolaget och gör väldigt mycket. Det är krävande. Det är som att vi är elitidrottare och vår sport är business. Man håller väl bara x antal år i ett sådant här högt tempo, säger Jacob Eriksson.
Lägger 200 miljoner på annonsering
Under 2023 steg företagets omsättning kraftigt till 305 miljoner kronor, en betydande ökning från 126 miljoner kronor året innan. Även resultatet efter finansiella poster förbättrades markant, från 19,8 miljoner kronor till 46,9 miljoner kronor.
För 2024 har bolaget ambitiösa mål och planerar att nå en omsättning på 75 miljoner dollar, motsvarande cirka 790 miljoner kronor, med ett rörelseresultat på 25 miljoner dollar, motsvarande 263 miljoner kronor.
Under året har företaget satsat stort på marknadsföring och lagt 200 miljoner kronor på annonsering. De har även investerat 50 miljoner kronor i samarbeten med internationella stjärnor som Tom Brady, Conor McGregor, Eva Longoria och Khloé Kardashian.