ANNONS

Grebban nuddar vid 35 miljoner: "Behöver tacka nej till många"

Anton Johansson, vd på Grebban

Ökar resultatet med 355 procent.

ANNONS

E-handelsbyrån Grebban har på senare tid landat flera stora samarbeten. Företaget har anlitats till att bygga nya e-handelssatsningar åt bland andra Craft Sportswear och Verso Skincare.

LÄS ÄVEN: Grebban fortsätter spikrakt uppåt – når 20 miljoner

Och bolaget har en minst sagt stabil grund att stå på. Nu kan vi nämligen avslöja att företaget under 2019 ökade sin omsättning med 75 procent, vilket innebar att man nådde upp i lite över 34,9 miljoner kronor. Samtidigt växte resultatet från strax under en miljon 2018 till 4,5 miljoner 2019.

Vi har fortsatt hålla vår strategi att vara bäst på två saker - ambitiös e-handelsdesign och skalbar headless-arkitektur. Det är även det som betalat sig, vi har genom detta vunnit förtroende av fler och fler kunder och inte minst våra befintliga kunder, säger vd Anton Johansson till Ehandel.

Han berättar att befintliga kunder stod för mer än hälften av omsättningen förra året.

Några kunder jag gärna lyfter fram som vi jobbade mycket med under fjolåret är Sandqvist, Hylte Jakt & Lantman och Rum21.

Anställde 15 mitt i coronakrisen

Även 2020 ser ut att bli lyckat för den snabbväxande e-handelsbyrån.

Likt som för många andra hade corona en stor påverkan i början av året. Nu har vi dock sett precis motsatt effekt, alla ska satsa all-in på e-handel! Så vi har aldrig haft ett så här högt tryck på våra tjänster. Vi behöver tacka nej till många som vill arbeta med oss, vilket vi i och för sig alltid behövt göra.

Så även om vi fått oss en rejäl törn av corona har vi faktiskt valt att "satsa" oss ur det och har sedan pandemins början anställt 15 stycken. Vilket har varit helt rätt beslut med tanke på hur många som vill satsa på sin e-handel med hjälp av oss.

Var tror du att ni landar för helåret?

Med tanke på att våra intäkter droppade med mer än 50 procent i början av coronapandemin så kommer vår tillväxt vara sämre i år än tidigare. Men vi är mest glada för att vi inte tappat. Just nu ser det ut som vi kommer hamna på någonstans mellan 35 och 40 miljoner i omsättning, vilket vi är stolta över under ett pandemiår.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se