Brixtol Textiles och Grandpa har haft ett nära samarbete ända sedan Brixtol Textiles grundades.
Den första ordern Brixtol Textiles fick kom från Grandpa, i februari 2011 - vilket var en start på en framgångsrik relation, förklarar man.
Nu ska man alltså slå sina kloka huvuden ihop och planerna är stora. Gruppen kommer att omsätta cirka 65 miljoner under 2024 och ambitionen är att nå över 100 miljoner under de närmaste åren.
Vi har hittat en modell där vi kan låta de kreativa krafterna inom respektive varumärke fokusera än mer på att bygga unikitet och värde för kunden, och där de centrala funktionerna som finans, logistik, system med mera, sköts centralt. På så sätt skapar vi en effektivisering som innebär att rätt fokus läggs på rätt saker och öppnar upp helt nya möjligheter för båda parter. Det nya sammanslagna teamet säkerställer också att vi får ännu roligare på vägen, säger Jonas Skommevik, Group CEO, Textiles & Goods.
Båda bolagen har en stark grund inom det hållbara och man jobbar för en bättre framtid.
Vi är väldigt glada i att vi har hittat en partner som tror på och kommer möjliggöra Brixtol Textiles fortsatta tillväxtresa. Våra båda varumärken bygger på samma värdegrunder och jobbar för hållbart mode, det finns mycket potential och synergier i den nya gruppen. Vi är peppade för nästa kapitel, säger Emil Holmström, Head of Brand, Brixtol Textiles.