Det har varit lite blandade Black Friday-siffror från branschen. Men generellt verkar många sett en ökning i alla fall under delar av Black Friday-perioden.
Vissa e-handlare står dock ut med en superstark ökning. En av dessa är NordicaGolf som fick se ordrarna explodera under Black Friday.
Det blev en riktigt stark Black Week-kampanj för oss. Vi smygstartade Black Friday week den 17:e men slog i den stora växeln på måndag den 20:e och sista dagen var den 27:e, säger Peter Vilhelmsson, vd på NordicaGolf.
Hur blev försäljningen?
Totalt sett så ökade vi försäljningen med 69 procent för hela Black Friday-perioden men på just på Black Friday, fredagen, var vi upp 230 procent mot förra året.
Men det var inte bara runt förra veckan som ökningen låg.
Totalt sett så har november redan slagit vår bästa försäljningsmånad historiskt så vi är mycket nöjda med resultatet, säger Peter Vilhelmsson.
Vad tror ni ligger till grund för den starka ökningen?
Vi har haft en stor ökning under hela året som legat mellan 30-40 procent som vi rapporterade redan i somras och den trenden fortsätter.
Peter Vilhelmsson lyfter även företagets erbjudanden som uppenbarligen prickat rätt mot målgruppen
Den stora anledningen till att vi lyckades så bra med Black Friday i år är att vi jobbat mycket med att ta fram bra erbjudanden för golfvintersäsongen (indoor). Vi har också jobbat intensivt redan från och med augusti med att bygga prospektlistor på besökare vi har på siten, säger Peter Vilhelmsson.