Den klassiska e-handelsföretaget Ginza byter betalbolag. Klarna ut och Qliro in. Anledningen?
Vi känner att vi får ett närmare samarbete med Qliro än vad vi har med Klarna. Med Qliro får vi ett partnerskap där vi tillsammans ser över hela kundresan och inte bara sista steget i kassan, säger Hasse Haraldsson, grundare av och vd på Ginza, till Ehandel.
Hur kommer kunderna att märka av skiftet?
Förhoppningen är att det tätare samarbetet leder till att kunden får en ännu bättre upplevelse än i dag.
LÄS ÄVEN: Caliroots byter ut Klarna - "kommer bli väldigt bra för oss"
Qliro har blivit en allt större spelare på betalmarknaden och har sedan tidigare också samarbeten med Lyko, BestOfBrands, Dramaten, Nelly och CDON, med flera. Nu ska de vara med och lyfta den anrika e-handlaren.
Det känns väldigt roligt att få erbjuda Ginza och deras kunder en modern och smidig betalningslösning som gör det enkelt och flexibelt för kunden att handla på det sätt som passar just dem, kommenterar David Lundqvist, Chief Commercial Officer på Qliro, i ett pressmeddelande.
LÄS ÄVEN: Skönhetsjätten lämnar Klarna för Qliro: ”Får större kontroll”