ANNONS

Gents lanserar "superpåkostad" butik

Gents lanserar "superpåkostad" butik
Fredrik Bengtsson

Nyrekryteringar avslöjar en spännande framtid för den manliga skönhetsbutiken som har laddat stort inför Fars dag.

ANNONS

För några månader sedan lämnade Gents grundare Jenny Rydhström över VD-stolen till Fredrik Bengtsson som närmast kom ifrån Qliro Group, där han varit kommunkationschef. Sedan dess har det hänt mycket hos e-handlaren med bas i Helsingborg.

Företaget har gjort flera nyrekryteringar, bland annat en ny Head of Retail som förstås avslöjar att fysiska butiker är på intåg. Först ut är en unik parfymbar på Väla Köpcentrum där vi nyligen även såg e-handlaren Webhallen slå upp en butik.

"Mycket trä och mässing"

Gents har tidigare en butik i Helsingborgs centrum som först och främst är en barbershop. I den nya parfymbaren kommer det endast finnas en barberarstol och konceptet kommer se mycket annorlunda ut. När vi häromdagen besökte Gents på deras lager visade Marcus Linde, ny Head of Retail, ritningar på en 50- och 60-talsinspirerad butik med mycket trä och mässing.

Den nya parfymbaren, som ska vara ett första test på en större omnikanalssatsning, ska förhoppningvis vara färdig nu i helgen. På söndag är det nämligen Fars dag och när vi intervjuar Fredrik Bengtsson står det klart att hela november är en fantastiskt månad för dem. Missa inte när vi grillar Fredrik om Gents framtidsplaner:

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se