ANNONS

Gents kör Black Hours: "Ska samla in en halv miljon"

Sofie Okstad, marknadschef på Gents

"Vill själv vara överraskningen?"

ANNONS

Skönhetsföretaget Gents är en av dem som just nu preppar inför Black Friday. Men i år har bolaget som mål att samla in en halv miljon till Prostatacancerförbundet.

Företaget vill flytta fokus från handeln under shoppingfesten, för att istället rikta uppmärksamhet till kampen mot prostatacancer. Detta sker i samband med att den årliga kampanjen Mustaschkampen som går av stapeln under november månad.

Det Gents har förberett i år är en Black Hours-kalender. Varje timme under Black Friday öppnas en ny lucka i kalendern på Gents.se som kommer att erbjuda, både privatpersoner och företag, tjänster, produkter samt arrangerade möten med intressanta och inflytelserika personer.

Företaget avslöjar att ett möte som kommer att erbjudas i företagets Black Hours koncept är med investmentbolaget Spiltans grundare och vd Per H Börjesson. Det kommer även finnas en föreläsning eller en workshop med Jonas Hammarberg, en parfymprovning för upp till 20 personer samt unika samlarobjekt.

En lucka, som har fått namnet "överraskningsluckan", planeras dessutom att vara tom för att "göra det hela lite mer spännande".

Med en överraskningslucka vill vi ge privatpersoner och företag möjligheten att påverka vilket erbjudande som ska finnas i luckan, och på så sätt få alla att känna sig delaktiga. Vad vill du att den tomma luckan ska innehålla? Eller vill du kanske själv vara överraskningen?

Jag hoppas att många intressenter hör av sig för att vi tillsammans ska kunna fylla luckan med något alldeles extra, säger Sofie Okstad, marknadschef på Gents.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se