Upplevelsevaruhuset Gekås är numera förutom shopping även kända för att konsekvent vägra e-handel. Det har dock inte hindrat butiken att både öppna ett showroom för trädgårdsmöbler och förbereda sig för att införa hemleveranser.
LÄS ÄVEN: Gekås laddar för hemleverans - bygger ut med 3000 kvadrat
Börjar redovisa prisuppgifter på hemsidan
Nu framkommer det dock att företaget hur som helst inte är helt oberörda av e-handeln heller.
- Historiskt har vi aldrig berättat om produkt och pris, men det kommer vi att göra nu, framför allt i våra egna digitala kanaler. Till exempel hemsidan som har 14 miljoner besökare per år. Vi behöver inte skämmas för våra priser och kunderna vill veta vad vi erbjuder innan de åker hit, annars är risken att de ställer in resan, säger Gekås vd Boris Lennerhov till Market, som först berättade om saken.
Kinesiska e-handlare undantag
Orsaken till beslutet att börja redovisa priser, uppges vara just konkurrensen från e-handeln, men Lennerhov känner trots detta ingen större oro för utvecklingen.
- När det gäller konkurrens från e-handeln så vet vi att vi prismässigt matchar vilken e-handlare som helst, möjligtvis med undantag för de kinesiska företag som säljer mobilskal för elva kronor, säger han.
Lennerhov förnekar även att satsningarna på showroom och hemleveranser skulle vara ett sätt att närma sig e-handeln. Istället är tanken att Gekås genom dessa erbjudanden ska locka ännu fler kunder till det kända varuhuset i Ullared.