Black Friday, eller Black Week som den stora readagen snarare utvecklats till, lurar precis runt hörnet. Men det hindrade inte Gekås från att slå ett mäktigt försäljningsrekord redan den gångna helgen.
LÄS ÄVEN: Gekås krävs på 43 miljoner – slår tillbaka mot beslutet
I lördags, den 11 november, handlades det för inte mindre än 49 miljoner kronor i varuhuset och dess fyra restauranger.
Att vi har våra kunders förtroende och kan slå rekord helgen före Black Week säger en hel del om vår affärsidé. Vi har det lägsta priset 365 dagar om året och det vet våra kunder om, säger Gekås Ullareds vd, Patrik Levin, i en kommentar
Vinterkläder i topp
Totalt var det 22 400 kunder som besökte varuhuset och varukategorier som vinterkläder, livsmedel och skor låg i topp enligt försäljningsstatistiken.
Det känns otroligt roligt att slå rekord. Med tanke på inflation och ökade levnadskostnader känns det extra bra att Gekås ger många människor möjlighet att köpa vad de behöver i vardagen till överkomliga priser, säger Patrik Levin.