Fyndiq fortsätter att växa och ska under förra året omsatt över 123 miljoner kronor. Vilket skall ta bolaget till break-even efter att ha startats upp med riskkapital och kända investerare i bagaget.
Försäljningstillväxten för 2013 landade på en ökning med 121 procent jämfört med 2012.
– Vi fortsätter att se ett otroligt momentum för vår marknadsplats, som växer från €1M i försäljning 2011 till över €14M 2013 (123MSEK). Det har aldrig funnits ett större intresse för fynd-produkter på nätet än nu, säger Fyndiqs VD och medgrundare Dinesh Nayar.
Att företaget specificerar omsättning i euro och även bjuder på en infografik på engelska (se nedan) kan förmodligen ha med deras ambition att gå utanför Sveriges gränser. Något de sagt sig arbeta mot tidigare.
Nya kategorier varje dag
Under julhandeln i december ska Fyndiq ha sålt över 200 000 produkter och under helåret ska 500 nya handlare ha börjat sälja på marknadsplatsen. Merförsäljningskanalen listar nu 118 000 produkter, upp ifrån 62 000 året innan.
– Nyckeln till vår tillväxt är att fler och fler handlare väljer att sälja sina produkter via vår marknadsplats. Med över 118 000 produkter till salu, från mer än 1100 handlare, har vi utan tvekan det bästa utbudet av produkter för prisjägare, säger Fyndiqs marknadschef och medgrundare Fredrik Norberg.
Fredrik tillägger även att de lägger till nya produktkategorier varje dag. Och om ni vill veta mer om fyndvaruhusets resa bjuder de på en infografik ifrån året som precis passerat.
Deras nya slogan ser ut att vara "The Bargain Super Store", och i deras senaste pressmeddelande gör de klart att de vill bli ett Amazon för fyndvaror, och Europa verkar stå närmast på tur.
Källa: Press