Under 2014 smyglanserade Payson sin betallösning PaysonCheckout. En helhetslösning där man samlat sina företagstjänster till en produkt och e-handlarna själva kan välja vilka betalalternativ de vill ha inkluderade.
Nu har Payson även lanserat en ny hemsida, och då ser man till att pusha lite extra för PaysonCheckout. En betallösning som skall minska friktionen vid mobila betalningar och passande nog är den nya hemsidan även den responsiv och mobilvänlig.
– Marknaden för betallösningar har exploderat och det möter vi genom att vara tydligare med vårt erbjudande, både i produkter och i uttryck på vår nya site. Syftet med PaysonCheckout är att fortsätta erbjuda våra kunder den enkelhet vi är kända för. Samtidigt som vi nu också maximerar e-handlarens möjligheter till konvertering i kassan. Detta genom att produkten innefattar alla betalalternativ och är responsiv mot samtliga enheter, exempelvis mobiltelefoner, säger Per Bodell VD på Payson.
Ökat med 15 procent
I dagsläget kommer en tredjedel av Paysons besökare från en bärbar enhet, en siffra som väntas fortsätta stiga. Samtidigt har den genomsnittliga konverteringen till slutförda köp sedan lanseringen av PaysonCheckout ökat med över 15 procent enligt betalföretaget.
– Konsumenter idag förväntar sig att alltid kunna handla online, oavsett om de sitter med mobiltelefonen på bussen eller är hemma vid datorn på kvällen. Samtidigt har varje individ olika behov kring hur de helst betalar. Vissa föredrar att handla via sitt kort och andra mot faktura. För oss var det viktigt att erbjuda både en hemsida och en produkt som matchar de behoven, säger Per Bodell.
Enligt vårt nya mätverktyg Ehandelsindex är Payson den näst största betalväxeln efter PayPal.
Källa: Press