Fullt fokus på innehåll när Contentor kommer till Emeet

Fullt fokus på innehåll när Contentor kommer till Emeet
Rebecca Brodd, VD på Contentor

Den trogna partnern Contentor är med när årets första Emeet går av stapeln i Helsingborg.

I samarbete med Ehandel.se Event genomför vi vid utvalda tillfällen intervjuer med partners.

Efter att Gmeet och D-Congress under den senaste veckan dragit fulla hus i Göteborg, kan ingen ha missat att vårens eventsäsong inom e-handelsbranschen har tagit sin början på riktigt. Men än har det bara börjat och den 5 april är det Emeet i Helsingborg som gäller.

I vanlig ordning tänkte vi berätta vilka företag som är med som partners, och först ut är översättningsföretaget Contentor, som hoppas att årets Emeetpremiär blir lika lyckad som den i fjol. Då höll Contentor i en session om att skriva nyhetsbrev. Den blev så välbesökt att möblerna knappt räckte till.

- Ja det hade vi inte räknat med. Årets session har vi förberett så att det inte spelar någon roll om det kommer 7 eller 70 personer. Det kommer absolut att finnas tid för diskussion och frågor - men vi gör inget grupparbete denna gång, säger Rebecca Brodd, VD på Contentor.

Vad ska er session på Emeet handla om den här gången?

- Vår session går under tesen "Alla pratar om content". Där kommer vi att berätta vad "bra" innehåll är och hur man skapar det.

"En av branschens bättre mötespunkter"

Under hösten genomförde Contentor flera satsningar på tekniken för att automatisera administrationen kring företagets uppdrag. Nu är bolagets API fullt utrullat, och enligt Rebecca Brodd arbetar Contentor för närvarande med att bygga in nya funktioner i både API:et och i sin Magento-modul.

- Så nu är vi verkligen Contentor GO! Det är bara att installera, testa och översätta. Samtidigt tittar vi även på fler plattformar att specifikt integrera mot. Det vill säga vi bygger en standardmodul, som är enkel att installera, för att det ska bli så smidigt som möjligt att jacka in i vår översättningstjänst, säger hon.

Har era tekniska satsningar gått som ni hade tänkt er?

- Resan med tekniken har gått bättre än jag vågade hoppas - jag är glad att vi valde att utveckla inhouse och har byggt det mesta i samråd med kunder. Vi har hela tiden lyssnat och byggt efter behov. Sen kan vi göra önskelistan hur lång som helst, alla kunders behov är olika, så vi ser tekniken som en levande tjänst.

Om man bortser från innehåll tycker Rebecca Brodd att logistik och personalisering är de mest intressanta områdena inom e-handeln just nu.

- På logistiksidan är spelplanen fortfarande öppen för en mindre revolution och att personalisera kommer vara en stor del av "slaget om kunderna", säger hon.

Ni har varit med som partner till Emeet flera gånger tidigare - tröttnar ni inte?

- Vi tycker att Emeet hör till de bättre mötespunkterna för branschen, just därför att innehållet skapas av deltagarna. Så därför känns det som en självklarhet att vara med och hjälpa till så att Emeet får en fortsättning.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se