ANNONS

Från trosor till badkläder - Biltema expanderar sin modekollektion

Johan Gerdevåg, marknadschef
En kulturell ikon?

Nu utökar detaljhandelsjätten Biltema sitt sortiment av kläder och accessoarer inspirerade av deras korv. En våg av nya mönster och modeller är på väg ut till varuhusen, och företaget förutspår en stark efterfrågan.

LÄS ÄVEN: Eldorado släpper ny kollektion - i nytt samarbete: "Väldigt roligt"

Företaget följer en rad andra detaljhandelskedjor som också regelbundet släpper merch baserade på egna varumärken.

ANNONS

Biltema har under en längre tid märkt av ett ökande intresse för produkter relaterade till deras klassiska servering. En servering som 2023 nådde 10 miljoner sålda korvar.

Den enkla korven med bröd har gått från att vara en snabb mättnad till att bli en symbol för något mer – en del av den svenska folksjälen, kanske. Biltema hoppas i alla fall och rider nu på den vågen.

Biltemakörven har blivit en kultförklarad favorit bland våra kunder, och efterfrågan på våra körv-inspirerade plagg har vuxit kraftigt, meddelar företaget.

Och det är inte bara enstaka plagg som släpps. Biltema satsar stort och utlovar en hel vår fylld med korv-nyheter. Redan idag kan man köpa allt från klistermärken till trosor prydda med Biltemas korvmotiv.

De nya plaggen, som inkluderar allt från vardagskläder till strandplagg, designas för att passa alla tillfällen.

Med de nya tillskotten i sortimentet kan våra kunder nu bära sin körv-stolthet med ännu mer stil – oavsett om det är till vardags, på stranden eller vid grillen i sommar, meddelar Biltema.

ANNONS
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se