ANNONS

Prinsessan lanserar hudvård för bebisar: "Fanns ett behov"

Tina Müller och Madeleine Bernadotte
"Inspirerade av sociala medier".

Hudvårdsmärket Weleda AG har ingått ett partnerskap med Madeleine Bernadotte, även känd som Prinsessan Madeleine.

Tillsammans lanserar de ett nytt hudvårdsmärke under namnet Minlen, en sammanskrivning av ”min len” som syftar på skonsam hudvård för spädbarn, barn och unga vuxna. Ordet "len" ska även vara Prinsessans smeknamn.

Barns hud är känslig och kräver yttersta omsorg. Därför är Weleda den perfekta partnern för att skapa produkter som varsamt skyddar och stärker deras naturliga hudbarriär, säger Madeleine Bernadotte.

I pressmeddelandet uttrycker man tydligt att detta blir Madeleine Bernadottes intåg i skönhetsindustrin som entreprenör.

ANNONS

Minlens första serie ska vara framtagen i nära samarbete med experter inom dermatologi och naturmedicin. Produkterna är baserade på naturliga ingredienser, och innefattar ansiktskräm, schampo, duschgel, kroppslotion, läppbalsam och kroppsolja.

Som föräldrar har vi ett ansvar att hjälpa våra barn att göra medvetna val gällande hudvårdsprodukter. Jag kände att det fanns ett behov av en produktlinje som inte bara prioriterar säkerhet utan också är rolig att använda – gjord med naturliga ingredienser, underbart doftande och genomtänkt designad med tilltalande förpackning för hela familjen, förklarar Madeleine Bernadotte.

Tina Müller, vd för Weleda, pekar på den ökande trenden där barn och unga använder produkter som är olämpligt för deras ålder:

Inspirerade av sociala medier använder barn och unga idag i allt högre grad produkter som är helt olämpliga för deras ålder, innehållande retinol och syror. Minlen har potentialen att sätta en ny trend: 100 procent naturlig hudvård samtidigt som den omdefinierar det roliga med hudvård. Vi kombinerar de senaste vetenskapliga insikterna med naturens kraft för att skapa högkvalitativa vårdprodukter för hela familjen, säger Tina Müller.

Weleda AG, ett schweiziskt aktiebolag med huvudkontor i Arlesheim nära Basel, är verksamt i över 50 länder och har cirka 2 500 anställda.

Minlen kommer att lanseras officiellt den 28 mars i Düsseldorf, i samband med "The Art of Beauty & Health"-mötet. Sedan, i september 2025, kommer de att säljas i Tyskland, Österrike, Schweiz och Sverige. Planer på att expandera till ytterligare marknader finns redan.

Försäljningen kommer att ske genom Weledas e-handelssajter, parfymerier, varuhus, e-handelsåterförsäljare och apotek i Sverige.

ANNONS
Izabella Borowska
izabella@ehandel.se

Just nu
3 mån för 99 kr

Få de senaste nyheterna inom e-handel – analyser, insikter och affärskritisk information. Allt på ett ställe!

Därefter 299 kr/mån. Priset är exkl. moms.